2012. március 12., hétfő

Egy együttállás képei 3.

A sorozat befejező részében további saját képeket mutatok be a február végi nagy Hold-Vénusz-Jupiter konjunkcióról és "utóéletéről", valamint ígéretemnek eleget téve fény derül a rejtélyes negyedik kilétére is.

2012. február 26-a után sajnos néhány napig nem tudtam figyelemmel kísérni az égi eseményeket különböző változások miatt. Legközelebb március 6-án készítettem felvételeket az együttállás résztvevőiről, melyek közül a Hold jelentősen eltávolodott a többiektől. Első képünk a "csaknem-teliholdat" mutatja csaknem déli irányban, a balra lent látható kis pontszerű objektum a Mars: 


A Holdból kiinduló két fényes sugárnyaláb csak látszólagos jelenség, a telefon kamerájának lencséjén történő fényelhajlás okozza. A Vénuszról és a Jupiterről csak három nappal később csináltam újabb képeket. Az alábbi felvétel március 9-én napnyugta után készült, már Kaposvárról:




 Szerintem sokaknak feltűnik, hogy a két bolygó egymáshoz viszonyított látszólagos távolsága - szögtávolsága - valamelyest csökkent. Nagyjából fél vagy egy óra múlva már a sötét égen kaphattam lencsevégre a két planétát, immár a város határából: 

Bár a látványt - így a fotózást is - némileg zavarta a közvilágítás, mint ahogy ez a 2. és 3.képeken is látszik, azért megakadályozni nem tudta. Még kb. ugyanennyi idő elteltével a már felfelé kapaszkodó Holdat csodálhattam meg - felvétel is készült róla, de elég gyenge minőségben...
Végezetül ugorjunk vissza az időben február 26-ára: ugyanis ekkor sikerült teljesen véletlenül megpillantanom egy, a Hold felé  gyorsan, de egyenletesen közelítő fénypontot az égbolton. A haladás sebességéből és az objektum látszólagos fényességéből hamar rájöttem, hogy az egyik legismertebb űreszközt, a Nemzetközi Űrállomást (International Space Station, ISS) látom! Hamar beállítottam a Nokián a fényképező funkciót, és megkíséreltem felvételeket készíteni az űrállomás mozgásáról. Ennek eredményét tárnám most elétek. Tudom, nem a legjobb minőségűek, de azért érzékelhető rajtuk az ISS és helyzetének változása az égi háttér előtt (a képek kb. 10-15 másodperces időkülönbséggel készültek):


Mivel az ISS nagyon halvány és rövid objektumként van jelen a képeken - a mozgás és a kezem remegése miatt az űrállomás képe elmosódottá, csíkszerűvé vált -, így csak az eredeti vagy a kinagyított változatokon vehető ki. Utóbbiak a képekre kattintva érhetők el, az összes felvétel megtekintésével megállapítható az elmozdulás ténye is. Bár a sorozat végére értünk, úgy gondolom, rengeteg érdekes és/vagy szép képet megnézhetnénk még a témával kapcsolatban. Ez azonban teljesen felesleges lenne, így ehelyett megadnék néhány linket, melyen gyönyörű felvételek tekinthetők meg az együttállásról - a teljesség igénye nélkül.  



- Időkép képtár - csillagászat: http://www.idokep.hu/keptar/album/Astronomia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése