Hát igen, valahogy nem erre számítottam... A sorozat előző részét azzal fejeztem be, hogy szerintem az ESA-csatlakozás fogja megteremteni rövid időn belül az újabb magyar űrutazás lehetőségét. Tévedtem. Megint. De hogy mi is az igazság, azt ebből a posztból megtudhatjátok.
Sajnos az európai űrközösség teljes jogú tagságának megszerzése még várat magára. Ennek ellenére még ebben az évben egy magyar is lehetőséget kap egy valódi űrutazásra. Ha elolvassátok a következő sorokat, máris tisztább lesz a kép. A sajtóközleményt - melynek eredeti címét viseli bejegyzésem alcíme - a VIPR Kommunikációs Ügynökség bocsátotta rendelkezésemre, melyet most jelentős késéssel közlök (ezúton kérek elnézést az ügynökségtől a csúszásért, melynek technikai okai voltak). Íme:
"Határ a csillagos ég!
Az AXE kampányának űrutazás a fődíja!
Budapest,
2013. január 10. – Az AXE 2013-as nemzetközi kampányának fődíja egy valódi
űrutazás! Egy magyar fiatal biztosan részt vesz az orlando-i kiképzésen, és ezután,
már csak rajta múlik, hogy ő lesz-e a szerencsés űrutazó.
Farkas Bertalan az
ország eddigi egyetlen, a világűrt is megjárt embere egy kutatás kapcsán
nemrégiben azt nyilatkozta: „Az egyik legnagyobb vágyam segíteni abban, hogy
újra magyar ember juthasson az űrbe, mert ennél fantasztikusabb dolgot
elképzelni sem tudok.” Az első magyar űrhajós álma 30 év után megvalósulni
látszik, hiszen az Axe Apollo Space Academy (A.A.S.A.) program lehetőséget
teremt egy magyar fiatal számára, hogy biztosan részt vegyen egy különleges
űrhajós kiképzésen Amerikában, egyúttal pedig megkapja a lehetőséget arra is, hogy
ő legyen az az űrutazó, aki több ezer kilométer magasból tekinthet le
bolygónkra.
Első lépcsőfokként a jelentkezők
azért versenyeznek, hogy eljussanak az Országos Űrtáborba, ami az ország és
egyben Európa legnagyobb multikulturális rendezvényén, a Sziget fesztiválon
lesz. A nominálók a jelentkezési időszak
ideje alatt (január 10-től július 31-ig) különböző lehetőségek közül
választhatnak, hogy biztosítsák helyüket hazánk-, s később a további nációk
legjobbjai között. A bejutásra több alternatíva is kínálkozik, mint amilyen a
„legmenőbb újonc” szavazás, ahol a jelentkezőknek a kampány hivatalos oldalán minél több szavazatot
kell összegyűjteniük saját A.A.S.A. profiljukra, vagy éppen egyes AXE
termékeken található kódok online feltöltésével is lehet részvételi jogot
szerezni az űrtáborba. Kiemelt platform még a „mászkáló űrhajós” Facebook
oldala, ahol az utcákon és tereken felbukkanó asztronautával készült közös
fotó kreativitását értékelik a szervezők és a legjobbak készítői részesei
lehetnek az országos kiválasztásnak. Erre a jelentkezési időszak alatt 4 ember
az AXE Űrpartik alkalmával is jogosultságot szerezhet.
A fenti játékok összesen 14 nyertese az
augusztusi űrtáborban mérheti össze tudását, hogy kiderüljön ki lesz az, aki
országunkat képviselheti Orlandoban. Szintén itt a Sziget fesztiválon kerül
kiválasztásra a további 5 nemzet (CR-SR-CRO-SLO-BIH) űrutazó jelöltje. Farkas Bertalan (a kampány itthoni szakértője)
volt a szervezők segítségére, hogy a döntősöket a lehető legéletszerűbb
feladatokkal válogassák ki. Így a tengerentúli felkészítésben csak a legjobb
vehet majd részt. „Igyekeztünk egy olyan tesztcsomagot (ami fizikai és szellemi
teszteket is tartalmaz) összeállítani a leendő űrutazóknak, amely elvégzését
követően tiszta lelkiismerettel tudjuk elküldeni őket – köztük a magyar
jelöltet is – az orlando-i űrtáborba, melynek végén 2014-ben megtörténik az
űrutazás. A legfontosabb mégis az, hogy
pszichésen hogyan tudják majd a különböző terheléseket elfogadtatni önmagukkal.
Talán ez lesz az egyik legnehezebb része a kiképzésnek.”
Az amerikai felkészítést
követően, a startra 2014-ben kerül majd sor. A szerencsés nyertes 103 km magasan, hosszú
percekig lebeghet a valódi súlytalanság állapotában, amelyhez Földünk gyönyörű
látványa párosul. A felszállástól számított kb. 60 perc múlva visszatérnek (a
nyertes és a pilóta) a Földre és landolnak a kifutón. Az amatőrként induló
jelentkező immáron képzett űrutazóként, országa igazi hőseként térhet vissza a
Földre. Ezt a Kutatócentrum egy korábban készített kutatása is alátámasztja,
miszerint minden második megkérdezett ember így tekint az űrutazókra. Ezt
egyetlen magyar űrhajósunk saját élményeivel is megerősítette: „Ha visszajön az
ember, akkor egy teljesen más életformát kap az élettől (…) a hölgyek számára
nem egy érdektelen dolog megszólítani egy űrutazót, elbeszélgetni az
élményeiről, hogy milyen volt a súlytalanságban. Egy biztos, hogy nem hátrány!”
A kampány apropóját a fiatalok
„toborzásán” illetve a márka építésén kívül egy új termékcsalád bevezetése
adta. Az AXE Apollo termékek január közepétől kerülnek a boltok polcaira,
amelyek a márkához híven frissé és ellenállhatatlanná teszik viselőiket."
Köszönet az anyagért Gódor Kittinek, az ügynökség PR menedzserének. Én is bejelentésre készülök, melyet a következő bejegyzésemben meg is teszek. Bár vannak olyanok, akik már sejtik ennek tárgyát, azért még "nem lőném le a poént". Ezzel kapcsolatban mindenkit várok legközelebb is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése